مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مقایسه سرعت اجرایی php با asp.net

یکی از موضوعاتی که اکثر طراحان سایت در طراحی سایت سر آن با هم به بحث  گفتگو می پردازند مقایسه سرعت اجرایی php و asp.net است. در سرور های PHP مرحله compile در هنگام مشاهده صفحه انجام می شود که باعث کند شدن سرعت اجرای برنامه نوشته شده می شود اما در asp.net کد های خروجی به صورت بایت کد است و در هنگام اجرای یک صفحه مرحله compile از بین می رود و باعث می شود سرعت اجرای برنامه به صورت چشمگیری افزایش یابد. طی تحقیقات و آزمایش های انجام شده توسط مراکز معتبر بین المللی در شرایط یکسان، می توان گفت سرعت اجرایی asp.net نسبت به PHP در بارگذاری داده هایی با حجم زیاد تا 10 برابر سریعتر است.

AdministratorfilesUploadFile10168bd.png

در سایت php-compiler.net که در حال انجام یک پروژه open source به نام phalanger است کد های php به بایت کد asp.net  تبدیل می کند که توسط  IISآن ها را می توان اجرا کرد.

 این پروژه با هدف  افزایش سرعت اجرایی کد های php ایجاد شده است. این شرکت به ویمستران پیشنهاد می دهد که اگر دارای سرور لینوکس هستید با استفاده از framework mono (قابلیت اجرای کد های .net بر روی لینوکس می دهد) کد های PHP  خود را به .net تبدیل کنند و از سرعت اجایی کد های خود لذت ببرند.

بر اساس نتایج آزمایش ها می توان گفت سرعت اجرای کد های PHP پس از تبدیل شدن به بایت کد.net  بسیار بالاتر از سرور های معمول php هستند تقریبا 4 برابر بیشتر است!

سایت بزرگ و جهانی Yahoo قسمت هایی از سایت خود را که PHP  بوده به node.js  تبدیل کرده است. سایت ورد پرس تنها سایت بزرگی است که که در سیستم ابری خود از این زبان بهره میبرد و شرکت گوگل از زبان C++  برای تکنولوژی سرور خود استفاده می کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده